Hoe vermarket jij jezelf?

Tijdens mijn dagelijkse mij-momentje, luister ik vaak podcasts. Zo beluisterde ik er een met Seth Godin die groot is in marketing. Een mooi inzicht dat ik met jou wil delen is de vraag in welke vorm en mate jij waarde levert.

BLOG

Pleunie

4/12/20252 min read

pink powder in right human palm
pink powder in right human palm

Eén van de onderdelen van mijn dagelijkse routine is tijdens het afwassen luisteren van podcasts (op YouTube, nadat ik eindelijk de shorts heb afgesloten....). Ik wil daar graag wat van leren, voor mijzelf, mijn gezin en sinds kort ook voor jou, als lezer van onze blogs.

Vandaag luisterde ik naar een podcast van The Calum Johnson Show met Seth Godin, een marketing grootmeester. De titel luidt: "How to build an audiance that buys". Dit is natuurlijk gerelateerd aan de start van onze blogs en het opbouwen van een onderneming.

Heel kort gezegd stelt Seth Godin dat de centrale vraag is, hoe je een product of dienst zo kunt vormgeven dat erover gesproken wordt. De vraag is niet hoe krijg ik door middel van adverteren aandacht van consumenten (of bedrijven) maar de vraag is dus eigenlijk hoe ik zoveel waarde of zo een goed verhaal kan koppelen aan mijn aanbod, dat consumenten of bedrijven uit zichzelf over mijn aanbod gaan praten.

Emily en ik zijn pas begonnen met de blogs en beleven er al heel veel plezier aan! Het geeft ons energie om te werken aan een project dat wij tot een hoger niveau willen tillen om het voor andere ouders gemakkelijker te maken een nog hoger niveau te kunnen bouwen. Wij zijn ons ervan bewust dat wij maar een schakel zijn in jullie leven en jullie een schakel in de onze. Maar wij willen wel een waardevolle schakel zijn. Dat Seth Godin deze stelling uit en naleeft, vind ik danook zowel mooi en hoopvol als beangstigend. Want om eerlijk te zijn, word ik verlegen van verhalen vertellen. Het voelt als iets dat zo enorm persoonlijk is. Iets waarmee je hoopt de ander te raken maar toch bij jezelf moet blijven om een authentiek verhaal over te brengen. De vrouwelijke eigenschappen van afweging en aanpassing komen dan zo sterk naar voren dat het tot onzekerheid kan leiden.

Hoe cool is het dan dat wij eindelijk de stap zijn gaan zetten om online te komen en jullie mee te nemen in onze zoektocht, onze kwetsbaarheid met je te delen om jouw leven te verrijken, onze vondsten aan te reiken zodat ook jouw gezin er plezier aan beleeft.
Geniet van onze zoektocht en check onze links. We delen alleen wat wij zelf ook (zouden) gebruiken en het helpt ons enorm om ons platform te laten groeien. Heb jij zelf een aanbod of juist een vraag? Laat het ons weten! Wij willen graag met je meedenken.

Terug naar de podcast. Welk verhaal wordt over jou verteld? Welke waarde breng jij over en hoe "vermarket" jij jezelf zonder daar bewust actief inzet op te geven?

Voor mij is dat met name mijn betrokkenheid in het meedenken en de waardevolle afweging die ik doe als het gaat om keuzes maken, bijvoorbeeld met aankopen. Ik moet wel grinniken nu ik dit schrijf, want dat ik juist dat benoem komt natuurlijk wel goed van pas in onze blogs met intentie affiliate marketing te gaan voeren. Maar het is ook echt zo. Ik doe onderzoek, ik lees, ik onthoud wat, vergeet een heleboel, ben chaotisch en maak dan toch een keuze die afgewogen is en vanuit meerdere perspectieven naar de uitkomst heeft gekeken waarbij een natuurlijke stroming voor mij een hele grote waarde betreft. Helaas moet ik ook soms stoppen met zoeken en leren accepteren (ik blijf bijvoorbeeld maar niet accepteren dat haarmiddelen voor mijn dochter met chemische middelen de enige zijn die werken). Voor nu kun ook jij de vruchten plukken van mijn afgewogen keuzes!

Liefs Pleunie